Hett

När jag läser mitt förra inlägg med fuktig blick kan jag inte annat än erkänna på stående fot att jag är och har alltid varit extremt fascinerad av siffror och formler. Just ideala gaslagen är i grund och botten en ganska futtig formel som ju enbart innehåller bokstäver. Nej, den perfekta formeln, som jag kommer publicera här efter att min avhandling i saken är utredd innehåller såväl bokstäver, siffror som symboler. Åh, vad formler är fint. Så jävla funktionella och dessutom snygga. När jag var liten var jag tvungen att riva ut varje sida i min mattebok där jag skrivit fult. För fult och formler - det går icke. 

 

Jag försökte googla om det fanns någon rolig term för just fascination av formler men efter några minuter gav jag upp den jakten - helt enkelt för jag hittade denna mycket roligare sida på Wikipedia. Här följer några väl valda exempel på sköna böjelser som folk lagt sig till med.

 

Exempel på parafilier:

 

Actrotomofili - sexuell dragning till amputerade kroppsdelar

Apotemnofili - önskan att få en eller flera av sina egna friska kroppsdelar amputerade

Axillism - att tända på sexuell aktivitet i någons armhåla

Cisvestism - klädsel som inte motsvarar bärarens sociala position eller status ger sexuell njutning

Dacryfili - sexuell attraktion av att se sin partner gråta

Dendrofili - ovanlig parafili som yttrar sig i sexuell attraktion till träd

Emetofili - sexuell upphetsning av kräkningar

Fetischism - sexuellt intresse koncentreras på ett föremål som inte normalt anses som sexuellt laddat

Frotteurism - önskan att gnida sig mot någon annan, vid onani eller annars

Gerontofili - dragning till sexuella partners som är betydligt äldre

Klysmafili - att bli sexuellt upphetsad av att få lavemang

Koprofili - attraktion till avföring

Taphefili - sexuell upphetsning kring att bli begravd levande  

Urolagnia - när urin eller urinering medför sexuell upphetsning

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0