Fys-ras

I svenska språket använder man sällan särskrivningar och bindestreck. Jag brukar gå så långt att jag utgår från att det aldrig sker. Jag kan för mitt liv inte komma på ett enda ord som ser bättre ut med bindestreck än utan.

Binde-streck
Bindestreck

Nej, långa ord är sexigt. Grunden till dessa insikter bottnar i ovanstående rubrik och valet jag stod inför när den skulle komponderas. Nog om det. Jag ville bara ursäkta mitt bindestreck.

Det rör sig om min fysik. Eller raset av min fysik. Eller jag är ju lika hunkig som vanligt men däremot kände jag att som den goda vän jag är så vill jag meddela alla er som jag någon gång brottat ner i förnedring eller slängt upp på axeln att nu har ni er chans att ta igen. När jag sitter här som en spetälsk i min soffa och knappt orkar trycka ner tangenterna. Ohhh, varje sekund är en kamp.

Andy, jag tänker särskilt på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0