Självinsikt = stabilt psyke

Måhända att jag lät en smula upprörd och kanske tog i i hårdaste laget i mitt förra inlägg. Nu när den värsta ångesten har lagt sig inser jag, trots att frisören var den sämsta på jorden och att hon förtjänar att dö, att det finns värre saker. Jag antar att mitt problem är ett så kallat i-landsproblem. Ett problem man har för att man inte har några riktiga problem. Som att man inte hittar rätt fjärrkontroll eller att man inte har någon film att se på bio för man redan laddat ner alla eller att man redan köpt alla reajackor. Bland dessa och många andra skulle mitt hårproblem kunna passa in.

Men sen inser jag att jag är minst lika upprörd över att disken inte diskat sig själv, att katten inte matat sig själv, att toaletten inte spolat ner alla bajskorvar från förra användare (kan varit jag själv) och att jag blir helt och hållet svinförbannad över att jag inte hittade 2-litersplastpåsarna i skåpet. Det är då jag inser att det jag har är inget i-landsproblem. Det jag har stavas P M S.

Inget är i-land med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0