På för REM

Jag är den tröttaste människan i hela världen. Svältande barn i Burma, människor som lider av total sömnlöshet och George W Bs huvudbry om hur han skall undvika att starta en ny konflikt eller bara göra något tacky kan inte på långa vägar mäta sig med mitt behov av sömn.
Om jag fick välja skulle jag sova jämt. Lägga in mig på ett behandlingshem där någon matar och byter blöja utan att ifrågasätta eller se ner på mina behov. Jag skulle ligga och susa och drömma om den värld som aldrig fanns eller bara slippa tänka på Per Gessle och hans otroligt dåliga engelska uttal.

Nåväl, så är det inte och kommer heller inte att bli. Därför spenderade jag gårdagen med transport av mig själv, Saras familj och en gäng möbler från underbara Göteborg till Stockholm. Väl framme praktiskt taget slungades möblerna in i vårt hem för att sedan bege oss på en guidad tur, jag var guiden, genom huvudstaden och dess enorma tunnelbanesystem. De var mäkta imponerade av att tågen kom så nära perrongen varje gång vi stannade. Sedan shopping, matning, tillbaka för att installera och uppgradera allt hemma.

Nu skall jag smörja min pedanta sida genom att städa in i minsta detalj och sedan, ja, det blir väl till att sova lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0